سوله خرپایی - سوله|سوله سازی|ساخت سوله|سوله سبک|فروش سوله
556
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-556,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive

سوله خرپایی

سوله خرپایی

طراحی سوله : خصوصیات سوله

  • سوله ها دارای سقف شیبدار
  • دهانه های بزرگ
  • شکل ظاهری زیبا و متنوع
  • سازه هایی سبک وزن

هر سوله بنا به کاربری که دارد ابعاد و خصوصیات ظاهریش هم متفاوت است مثلا در سوله های ورزشی ابعاد دهانه سازه مورد توجه است که باید بزرگ و پهن باشد اما در سوله هایی مانند تالار ها شکل ظاهری و تنوع سازه مهم است که باید با ظاهری زیبا ساخته شود .

بعد از دریافت هر سفارش از سمت مشتری , طراحی سازه براساس نوع درخواست و نیاز مشتری آغاز می شود , مهم ترین مزیت سوله اقتصادی بودن آن است برای کاهش هزینه های هر سفارش باید ابعاد و اندازه های سوله ای که قرار است ساخته شود در اختیار طراح قرار داده شود .

سوله خرپایی

طراحی سوله توسط نرم افزارهایی چون Safe وEtabs  صورت می گیرد در طراحی سوله افرادی به کارگرفته می شوند که اشراف کامل بر این صنعت دارند با دانش و تجربه بالایی هم که در این زمینه دارند می توانند سوله هایی با حداکثر قابلیت ها طراحی کنند و در اختیار مهندسان سازه قرار دهند با بازرسی نقشه های طراحی شده میزان کیفیت آن ها کنترل می گردد و عیب یابی های اولیه طرح ها و نقشه ها صورت می گیرد تا در صورت وجود مشکلی هرچند کوچک سریعا به رفع آن ها پرداخته شود و بعد از آن نقشه ها در اختیار سازندگان برای ساخت قرار داده می شود .

در طراحی سازه باید استانداردها و قوانین ساخت سازه های فلزی به صورت کامل رعایت شود تا در تاییدیه های نظام مهندسی دچار مشکل نشوند . در طراحی هر سوله باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد تا بتوان بهترین سوله را طراحی نمود .

  1. ابعاد دهانه ی سوله
  2. ارتفاع سوله
  3. جنس خاک منطقه
  4. سقف سوله که شامل شیب و پوشش آن است
  5. بررسی منطقه از نظر زلزله خیز بودن
  6. جرثقیل های موجود در سوله
انواع سوله, بهترین سوله, بهترین نوع سوله, ساخت سوله های خرپایی, سوله, سوله سازان, سوله کم هزینه, سوله های سبک

طراحی و ساخت سوله خرپایی

طراحی و ساخت سوله خرپایی : استفاده از سوله های خرپایی امروزه بیشترین آمار ساخت سوله ها را به عنوان سوله های مدرن و کم عیب خود اختصاص داده است که دلیل این اتفاق را می توان در داشتن ویژگی های ممتاز این نوع از سوله جست و جو کرد.

طراحی و ساخت سوله خرپایی امری بسیار حساس می باشد که نیاز به داشتن تخصصی و دانش فنی در این زمینه دارد. فلذا افراد معمولی نمی توانند صرفا با اتکا به تجربه ی خود در این زمینه ، برای این کار اقدام نمایند.

طراحی و ساخت سوله خرپایی با در نظر داشتن مواردی مانند بارگذاری های مختلف در آن ، میزان تراکم خاک زمین محل احداث، محاسبه ی بار دینامیکی جرثقیل ها، محاسبه ی بار باد و برف و زلزله و … ، در نظر داشتن ابعاد دهانه ، چگونگی اتصال قطعات به یکدیگر و … امکان پذیر می باشد.

ساخت سوله های خرپایی :

بعد از مرحله ی طراحی، نوبت به ساخت سوله های خرپایی با استفاده از انواع دستگاه های صنعتی با استفاده از تکنولوژی های صنعتی روز دنیا و اتصال اجزای مختلف آن با استفاده از طراحی های از پیش تعیین شده می رسد.

امروزه بنا به دلیل کاهش وزن هرچه بیشتر این سازه در کنار حفظ مزایای ممتازش و نیز انسجام بیشتر در برابر بارهای وارده بر آن؛ میزان فولاد به کار رفته در ساخت سوله ی خرپایی را کاهش داده اند . به گونه ای که در حال حاضر سوله های سبک و فوق سبک از نوع خرپایی در حال تولید برذای انوالع کاربری ها می باشد.

که در کنار این اتفاق می توان از طراحی و ساخت دهانه هایی به شکل شیب دار یا قوسی در این نوع سوله یاد کرد که باعث به وجود آمدن ظواهری زیبا و به دنبال آن کاربرد بیشترش برای ساخت انواع تالارها و سالن های همایش و اجتماعات و … شده است.

ساخت سوله های خرپایی, سوله, سوله سازان, سوله سازان پارس, سوله های خرپایی, طراحی سوله های خرپایی, ویژگی های سوله های خرپایی

ویژگی های سوله خرپایی

ویژگی های سوله خرپایی : در میان انواع سوله هایی که امروزه در صنعت سوله سازی وجود دارد سوله های سبک خرپایی دارای ویژگی های مثبتی می باشند. این سوله ها مزایای زیادی دارند و در عرصه ی سوله سازی بسیار پر کاربرد  می باشند.

سوله های خرپایی به شکل مثلثی می باشند این نوع سوله ها بر خلاف سوله های تیر ورقی و یو بی ام کمترین میزان مصرف فولاد را دارا هستند و از قوطی ها و یا لوله های پروفیل تشکیل می شوند. بیشتر مراحل ساخت سوله های سبک خر پایی به صورت نرم افزاری بوده و محاسبات آنها نیز با استفاده از نرم افزار صورت می گیرد. در ساخت هایی که نیازمند دهانه هایی گسترده هستند استفاده از سوله های خرپایی کاربرد دارد چرا که در این نوع سوله امکان گسترش دهانه وجود دارد این در صورتی است که سوله های یو بی ام و یا تیر ورقی این امکان را دارا نمی باشند. این موضوع یکی از موضوع های مهم در استفاده ی زیاد از سوله های خر پایی است.

مزایای سوله های خرپایی

از عوامل موثر در استفاده از این نوع سوله مزایای زیادی است که نسبت به سوله های دیگر دارا می باشند. از ویژگی های سوله خرپایی اینکه این نوع سوله ها دارای هیچ عیب و نقصی نبوده و بالعکس معایب دیگر سوله ها را نیز پوشش می دهد. سوله های خر پایی کامل ترین و بهترین نوع سوله می باشند از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن بسیار کم و مقاوت بالا
  • قیمت مناسب به دلیل وزن کمی که دارا می باشند و نوع ساختار متنوعی که در آن ها وجود دارد.
  • امکان طراحی دلخواه در این سوله وجود دارد چرا که ساختار این سوله به صورتی است که این امکان را فراهم می کند بنابراین از زیبایی بالایی برخوردار می باشند.
  • امکان گسترش دهانه در این نوع سوله باعث شده است کاربرد فراوانی داشته باشد و در ساخت های گسترده همانند برج ها و پل های وسیع از آنها استفاده شود.
  • در سوله های خر پایی بر خلاف سوله های دیگر امکان استفاده از جرثقیل سقفی وجود دارد.

خرید سوله

خصوصیات سوله خرپایی, دانش سوله, سازه سبک, سوله, سوله خرپایی, سوله سبک, مزایای سوله خرپایی, ویژگی های سوله های خرپایی

وجه اشتراک سوله خرپایی و یو بی ام

وجه اشتراک سوله خرپایی و یو بی ام : در حال حاضر پیشرفت علم و تکنولوزی و نیاز به سرعت در انجام کارها، استفاده و بهره برداری از انواع سوله ها را برای مشاغل گوناگون به یک گزینه ی مناسب و مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

سوله های خرپایی و یو بی ام از انواع سوله هایی هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و داشتن برخی از ویژگی های خاص، باعث انتخاب آن ها برای کاربری های گوناگون از جانب صنعتگران مختلف شده است. علی رغم تفاوت هایی که میان این دو نوع سوله وجود دارد، داشتن شباهت و وجوه اشتراکاتی میان آن ها به چشم می خورد.

مطلب پیش رو برای ارائه ی توضیحاتی در رابطه با وجه اشتراک سوله های خرپایی و یو بی ام تنظیم شده است.

۱: اولین و مهم ترین وجه اشتراک میان سوله های مذکور را می توان مدرن بودن آن ها و نقش عمده ی  تکنولوژی و نرم افزارها برای طراحی و تولید و استفاده از این دو دانست.

۲: در مرتبه ی بعد قابل ذکر است که این سوله ها دارای وزن هایی بسیار سبک می باشند که ساخت و استفاده از آن ها را راحت تر و کم هزینه تر کرده است.

۳: داشتن انسجام و استحکام بالا در برابر انواع بارها و عوامل زیست محیطی، یکی دیگر از مهم ترین وجه اشتراک سوله های خرپایی و یو بی ام می باشد.

۴: روند ساخت و بهره برداری سریع از آن ها نیز در شمار ویژگی های مشترک بین این دو نوع سوله قرار می گیرد.

با تمام این تفاسیر، به این علت که عیوب سوله های یو بی ام که مهم ترین آن ها محدودیت در ساخت دهانه می باشد در تولید سوله های خرپایی مرتفع شده و به همین علت کاربرد سوله های خرپایی با عدم محدودیت در ساخت دهانه باعث گسترش استفاده ی این سوله به نسبت سوله ی یو بی ام شده است.

اجزای سوله UBM, دانش سوله, ساخت سوله سبک, سبک سوله, سوله, سوله خرپایی, سوله سبک, سوله های سبک, سوله های یو بی ام, هزینه سوله سبک
بدون نظر

ارسال دیدگاه